Wednesday, August 27, 2008

Uw schone botten

Toen ik geposteerd in het midden van een gang zorgvuldig een keuze maakte uit het gevarieerde scala aan toiletpapier in de carrefour, merkte ik niet op dat een grijs kalende man stond te wachten tot ik de doorgang vrij maakte om met het toiletpapier naar mijn eigen smaak en voorkeur naar de kassa te lopen.

Ik zei: "oei, sorry, ik had u niet gezien."
Hij zei: "dat is niet erg, ik was aan het genieten van uw schone botten."

Ik heb zo'n vermoeden dat het niet mijn botten waren die aan zijn goedkeurend oog ten prooi vielen, maar dat hij zijn blik iets hoger liet rusten - en dat hij niet dichter bij een verspreking kon komen met om het even welk ander facet van mijn persoon.

1 comment:

Folkertje said...

Het is dan ook een misdaad om die knieholtes van je achter rokken en broeken te verbergen. Of ging het over je botstructuur in het algemeen?